lördag 6 mars 2010

Vår på gång måntro?




Det är vår när man måste börja öppna fönsterna i lägenheten för att solen stått på så länge att det blivit alldesles för varmt inne. Då är det vår. Jag har behövt öppna fönsterna i tre dagar i följd nu. Ja!
Idag var vi ute i skogarna runt Tving och grillade korv och fikade på kaffe och kaka. Och fåglarna kvittrade och Siri åkte pulka för första gången i sitt liv. Jag tror att hon gillade det. Jag och Jimmie njöt också i fulla drag av snaps, öl och korv. Men mest njöt vi av det finfina sällskapet från Skåne och från huvudstaden.

Ikväll till middag blir det något som visst heter Piccata Milanese som jag aldrig ätit förut. Det bilr mer öl och det blir spansk fotboll på tv.

1 kommentar:

  1. hej systrami! vad mycket snö ni har.. :) tack för alla fina kommentarer.. du är den bästaste systern man kan tänkas ha :)... !! hoppas snapsarna smakar i kväll och ölen lika så.. pussa siri från mig och krama jimmie från mig också.. mamma och pappa hälsar sina finaste hälsningar åt er! ÄLSKAR ER.. dont ever forget it.. puss!

    SvaraRadera